piątek, 8 maja 2015

Wymiana darów


Niechaj zstąpi Duch Twój i odnowi ziemię.
Życiodajny spłynie deszcz, na spragnione serce.
Obmyj mnie i uświęć mnie,
uwielbienia niech popłynie pieśń. 


Jest sobie taka zwykła parafia. Siedzimy w tych swoich małych wspólnotach i nie zawsze mamy okazję poznać się bliżej. Widujemy się w kościele. Czasami dostajemy przydział pracy od proboszcza na czas liturgii jakiejś świątecznej. Ale jednak mało się znamy. Bywa, że się nie rozumiemy, że (o zgrozo) rywalizujemy. …I gdy ktoś taki jak ja, zakorzeniony w swojej małej wspólnocie, wpada znienacka na rekolekcje innej wspólnoty, rekolekcje, które są często postrzegane jako rekrutacyjne, budzi zdziwienie :)

Niespodziewanie dla siebie samej przez dwa miesiące uczestniczyłam w rekolekcjach REO (rekolekcje ewangelizacyjne Odnowy w Duchu Świętym). Wczoraj właśnie się skończyły. Niespodziewanie, bo ani tego nie planowałam, ani nie jestem osobą żywiołową, ani specjalnie „odnowową”.

Oprócz bardzo osobistych spotkań z Duchem Świętym, z Jezusem, doświadczyłam tego, o czym piszą Dzieje Apostolskie, że Pan Bóg działa przez ludzi, których w różny sposób obdarowuje, że chce abyśmy się nawzajem za siebie modlili, rozmawiali ze sobą, mówili o tym, jak On działa w naszym życiu, że jest, że jest żywym Bogiem, a nie tylko Bogiem religii.

…Modliłam się w pewnej intencji wiele razy, cierpliwie wyczekując Bożej odpowiedzi. Nie dał mi tej odpowiedzi w zaciszu mojego domu. Dostałam ją dopiero między ludźmi, poprzez ludzi, w Kościele po prostu. I bardzo Mu za to dziękuję.

Kiedy wahałam się, czy zapisać się na REO, spytałam (w biegu) pewnego franciszkanina, co o tym sądzi. A on (również w biegu) powiedział m.in.: „Jeśli masz czas, zapisz się. …Choćby dla ludzi”. I to mnie przekonało. To był pierwszy znak :) „Dla ludzi” mogę się zapisać.

Jako podsumowanie Jezus i Ewangelia: Mam także inne owce, które nie są z tej owczarni. I te muszę przyprowadzić i będą słuchać głosu mego, i nastanie jedna owczarnia i jeden pasterz.


Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz